MARCO VAN BEEK

Autobedrijf Marco van Beek (voorheen Gert Ruinemans) in Steenwijk bestaat sinds 1939. In 2008 nam Marco van Beek het bedrijf van Gert Ruinemans in Steenwijkerwold over. Marco en zijn hele team zijn erg trots op alle mijlpalen de afgelopen jaren. Autobedrijf van het jaar 2012-2013 en de nieuwbouw in 2019 zijn momenten die het bedrijf hebben gebracht waar het nu staat. Gespecialiseerd in het vinden, aanbieden en onderhouden van hoogwaardige jonge occasions met de nadruk op de Duitse markt. Dit doen wij met passie om elke klant te helpen bij het maken van de juiste keuze. De keuze voor het bewust kiezen voor klasse. Autobedrijf Marco van Beek helpt u bij het maken van deze keuze!

AUTOBEDRIJF VAN HET JAAR 2012-2013

Na ruim 8 jaar jaar kan hij concluderen dat we als bedrijf succesvol zijn. In 2012/2013 werden we verkozen tot BOVAG Autobedrijf van het jaar. Dit was een kroon op de inspanningen die we vanaf 2008 gedaan hebben.Maar er is meer, zegt de ondernemer. 'Netwerken en lokaal betrokken zijn.' Zo werd hij, als 1 van 100 Overijsselnaren, uitgenodigd om een persoonlijke ontmoeting te hebben met Koning Willem Alexander en Koningin Maxima tijdens hun bezoek aan Overijssel. 'Dat was toch wel één van de hoogtepunten de afgelopen acht jaar.' Daaruit voortvloeiend gaat hij vaak als één van de weinige Steenwijkerlandigers op bezoek in Den Haag om de regio te promoten. 

Bel ons voor meer!

OPENING

Het begon zoals gezegd in 2008 met de officiële opening door Mark Rutte en Hennie van der Most. In 2009 introduceerde Marco de eerste elektrische sportauto, de Tesla Roadster. Zijn netwerk 'avontuur' begon ook in dat jaar. Marco werd bestuurslid van de afdeling Onafhankelijke Autobedrijven van de BOVAG en trad toe in het bestuur van de Business Club van SC Heerenveen.

In 2008 begon het met de officiële opening door Mark Rutte

NAAMSWIJZIGING

Twee jaar later kwamen er grote wijzigingen: de naam Autobedrijf Marco van Beek werd definitief ingevoerd en het bedrijf haakt in op de behoefte van de klant: de openingstijden werden verruimd. 'Maar het belangrijkste is: je maakt maar 1 keer kans om de 1e indruk bij een potentiële klant te maken.' Vandaar dat Marco zelf wel eens de stofzuiger ter hand neemt, om bij een regenachtige dag het zand, bladeren bij de ingang op te zuigen. 'Niet alleen de te verkopen auto moet er spik en span uit zien, ook je eigen bedrijf. Het zijn je visitekaartjes en zorgt voor de eerste indruk. Uiteindelijk bepalen de details of je succesvol bent of niet.'

BOVAG EN SC HEERENVEEN BESTUURSLID

Zijn visitekaartje gaf hij figuurlijk af toen hij, samen met zijn team, zoals al eerder gezegd, gekozen werd tot Autobedrijf van het Jaar. Een jongensdroom kwam een paar weken later uit, toen hij werd gekozen tot Stichtingsbestuurslid van SC Heerenveen die uiteindelijk de club bestuurt. Marco heeft 1,5 jaar in het hoofdbestuur van de BOVAG gezeten. Met dit bestuur behartigt zij de belangen van 10.500 bedrijven in de mobiliteitsbranche. Daarnaast is hij nog actief bij een ondernemersvereniging in zijn woonplaats Blokzijl. Daar heeft Marco zijn steentje bijgedragen aan het zwembad, dat dreigde te sluiten, maar dankzij vrijwilligers door kan blijven draaien.

'Het zijn pittige functies, maar het resulteert allemaal tot één doel: Het gaat om je bedrijf, je naam te promoten. Het gaat er niet alleen om wat je kent, maar vooral wie je kent.'

Buiten dit alles om doen we het met elkaar. Ik heb 12 fantastische mensen aan het werk die maar 1 doel hebben; hoe houden we de klant op een professionele en vakkundige manier mobiel.